środa, 10 lutego 2010

personel

Gwarancją dobrego prosperowania firmy jest profesjonalny personel.
Pracownik ma być odpowiedzialny, sumienny, zmotywowany, zaangażowany, zorganizowany, komunikatywny a przede wszystkim kreatywny.
No cóż, taki jest dzisiejszy biznes. Aby przetrwać trzeba się przystosować. Trzeba być pomysłowym, lepszym od konkurencji. Zawsze z przodu, bo inaczej zostajemy w tyle.
Ale kreatywność ma swoje dobre i złe strony. Czasem pracownik potrafi wykorzystać tę zdolność nie tylko na potrzeby firmy ale i własne, czyli wymówki.
Wymówki, usprawiedliwienia, wyjaśnienia, preteksty, wykręty...
Całą książkę (i to w kilku językach) mogłabym napisać.

Poniżej prezentuję10 przykładów dlaczego dziś nie mogę iść do pracy albo się spóźnię:

1. Dzwoni telefon mi rano:
Ja: Proszę.
Pracownik: Nie mogę dziś do pracy...
Ja: Dlaczego?
Prac.: Bo mam coś z oczami.
Ja: A co dokładnie.
Prac.: Nie widzę się dziś w pracy.

2. Esemes rano:
"Nie mogę dziś przyjść bo pies jest zdenerwowany i szczeka a babka ma stresa."


3. Przepraszam za spóźnienie ale musiałem się wyspać.
4. Miałem dziś przyjść do pracy ale lekarz zabronił mi robić wszystkiego co jest stresujące.
5. Drzwi mi się nie chciały otworzyć. Potem zauważyłem że są zamknięte.
6. Przecież dzisiaj niedziela. Nie? A rękę bym sobie dał uciąć.
7. Żona ma okres. 
8. Uciekł mi autobus w połowie drogi i zostałem na lodzie. 
9. Nie mogę dziś przyjść do pracy bo strasznie leje i będę cała mokra.
10. żona mnie z łóżka nie chciała puścić. 

2 komentarze:

  1. Chciałabym być panią własnego czasu...
    Nie musieć wstawać na gwizdek...
    Robić to co lubię...
    Lubić swoją pracę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jednak lubię tą swoją pracę. Nawet tych kreatywnych pracowników.
    Nie ważne co się robi tylko czy się to lubi.
    Ponoć najlepiej zrobić z hobby pracę a pracę zmienić na hobby....
    PeeS. Mnie to zakrawa na poezje co napisałaś... :)))))))

    OdpowiedzUsuń